Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Wedding

By K home productions Photography

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Τεχνικές Φωτογράφησης

Το διάφραγμα στην υπηρεσία της δημιουργίας


Τώρα θα αναρωτιέστε μερικοί πως μπορούμε να χρησιμοποιούμε δημιουργικά το βάθος πεδίου.
Είναι όμως απλό, υπάρχουν περιπτώσεις που θέλουμε να έχουμε πολύ μεγάλο βάθος πεδίου ώστε να έχουμε τα πάντα νετ, όπως σε μια λήψη ενός τοπίου. Τότε θα προτιμήσουμε ένα διάφραγμα μικρό*, π.χ. 16 ή 22.
Πολλές φορές θέλουμε να φωτογραφήσουμε ένα πορτρέτο, τι μπορούμε να κάνουμε για να αναδείξουμε ακόμη περισσότερο το πρόσωπο; Πολύ απλά να εξαφανίσουμε ότι λεπτομέρειες μπορεί να βρίσκονται πίσω από αυτό χρησιμοποιώντας μικρό βάθος πεδίου, άρα τότε θέλουμε τα μεγάλα* διάφραγμα που διαθέτει ο φακός μας, π.χ. 2,8 ή 4.
Σε κάποια άλλη περίπτωση, μπορεί να θέλουμε να φωτογραφήσουμε τις δύο μεγάλες μας αγάπες... για παράδειγμα τη γυναίκα μας να στέκεται μπροστά ή πίσω από την μοτοσυκλέτα μας. Σε αυτήν την περίπτωση θα κάνουμε χρήση μεσαίου διαφράγματος γιατί μας ενδιαφέρουν μεν αυτά τα δύο θέματα αλλά τίποτε άλλο πριν ή μπροστά από αυτά.

* Σημείωση:
Πολλές φορές θα ακούσετε "μεγάλο διάφραγμα" για f16 - f22 κτλ  ή "μικρό διάφραγμα" για f 2,8 - f4. Στην πραγματικότητα αυτό είναι λάθος άν αναλογιστούμε ότι όσο μεγαλώνει το νούμερο στην ένδειξη της μηχανής μας τόσο μικραίνει και η οπή του διαφράγματος. Όμως χάρην απλούστευσης  λέμε μεγάλο διάφραγμα το  f16 και πάνω διότι μεγαλώνει το νούμερο της ένδειξης.



Ο Φωτοφράκτης / Επιλογή του χρόνου έκθεσης:


Με την κατάλληλη επιλογή του χρόνου έκθεσης λήψης μπορούμε να δημιουργήσουμε μερικά πολύ όμορφα εφέ κίνησης ή απλά να παγώσουμε την κίνηση εντελώς όταν αυτό μας ενδιαφέρει.

Οι τιμές του φωτοφράκτη διακρίνονται και αυτές σε stop αλλά έχουν σχέση με χρονική διάρκεια. H κλίμακα πάει ως εξής: 1 (sec), 1/2, 1/4, 1/8, 1/15, 1/30, 1/60, 1/125, 1/250, 1/500, 1/1000, 1/2000, 1/4000, 1/8000. Ενδιάμεσες ταχύτητες είναι υποδιαιρέσεις.

Θα μπορούσαμε να βάλουμε ταχύτητα π.χ. 1/30 ή 1/60 για να πιάσουμε την κίνηση του χεριού ενός μποξέρ την ώρα που προπονείται στον σάκο. Χρόνο 1 sec. ή βραδύτερο για να δημιουργήσουμε το εφέ της κίνησης του νερού σε ένα ρυάκι (απαραίτητη η χρήση τρίποδου). Ταχύτητα 1/500 για να παγώσουμε εντελώς έναν πολύ γρήγορο αθλητή ταχύτητας, 1/1000 ή 1/2000 για μία μοτοσυκλέτα που κινείται στο πλάι κ.λ.π.


 

Panning

 

To Panning είναι μία πολύ όμορφη τεχνική όταν θέλουμε να δώσουμε το εφέ κίνησης σε ένα όχημα όπως είναι η μοτοσυκλέτα. Η μηχανή και ο οδηγός μοιάζουν να είναι ακίνητοι ενώ ο περιβάλλοντας χώρος δείχνει να βρίσκεται σε μία διαρκή κίνηση, έτσι δηλαδή όπως φαίνεται ο κόσμος πάνω από τη μηχανή και όχι κάτω από αυτήν. Αυτή η τεχνική επιτυγχάνεται με μία μικρή ταχύτητα όπως π.χ. 1/4 ή 1/2, και ταυτόχρονο tracking (παρακολούθηση της μηχανής μέσα από το σκόπευτρο). Δυστυχώς λόγω της αρχιτεκτονικής τους, οι φωτογραφικές μηχανές τύπου SLR δεν παρουσιάζουν εικόνα στο σκόπευτρο την ώρα που ο φωτοφράκτης είναι ανοικτός, κάνοντας έτσι δύσκολο το tracking. Σε αυτήν την περίπτωση μας είναι πιο χρήσιμες οι τηλεμετρικές φωτογραφικές μηχανές.


 

Βέβαια υπάρχει τρόπος να το κάνουμε έχοντας και τα δυο μας μάτια ανοιχτά. Την στιγμή που ο φωτοφράκτης ανοίγει, διαλέγουμε να δούμε απο το ελεύθερο μάτι.

(Θέλει λίγο εξάσκηση αλλά δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Οι επαγγελματίες φωτογράφοι το κάνουν συχνά αυτό, διότι γύρω τους διαδραματίζονται διάφορα γεγονότα ειδικά στα "reportage", ώστε να έχουν καλύτερη επαφή με το περιβάλλον). 

Έχοντας λοιπόν οπτική επαφή με το αντικείμενο και την φωτογραφική μας μηχανη κολημένη  στο πρόσωπο, κρατώντας την στιβαρά με τα χέρια μας, και χρησιμοποιώντας  την μέση μας ώς άξονα στρέψης,    ακολουθούμε την πορεία του αντικειμένου μέχρι να ακούσουμε πάλι τον χαρακτηριστικό ήχο του φωτογράκτη που κλείνει.  Δύσκολο; Δοκιμάστε το μερικές φορές και θα δείτε οτι με λίγη επιμονή θα το καταφέρετε!